Solumuz ve sağımızdan gelebilecek tehlikelerin riskleri farklı mıdır?


Himanshu Mishra , Arul Mishra , Oscar Moreno  Utah Üniversitesi’nde  yaptıkları çalışmaya göre  insanların sol taraflarında gelebilecek tehikeler , sağ taraflarından gelebilecekler tahlikelerden daha riskli görünüyor. 

 

Bu çalışmayı bir dizi örnek olaylarla örneklendirmişler. Trafiğin sol taraftan aktığı Kolombiya’da yayalar %4 daha hızlı hareket ediyor. 

 

Evsiz bir adam sokakta bankın sol tarafına oturursa , insanlar %17 daha uzağa oturuyor. 

 

Her ne kadar ölçümler , örnekler okuyanların aklında “Acaba?” dedirse de , ben de bu konuya hak vererek birkaç örnekle açıklama gereği duyuyorum. 

 

Bu araştırma sağ/sol lobların çalışma mantığının farklı olmasından kaynaklanıyor , fakat tespit edilmiş veri yok. Ben de kendimden örnek verirsem , sağ tarafımın kolay kulllanılması açısından o modun şeklini alıp , sağ lobumunu / sağlak olmamın avantajı koruyorum . 

 

Bu durum , kimler için örnek teşkil edebilir ?  Başta sigortacılar , reklam sektörü , inşaat sektörü , mimarlık ve mühendislik bu durumdan yararlanacak büyük pazarlar. 

 

Bu konuda bilgisi olan akademisyen / öğretmen , bilim sever arkadaşımız varsa bana ulaşabilirler. Benim de merak ettiğim bir konudur.

Meraklısına ;

http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/mnsc.2014.1912

 

Çözümünüzü veya yorumunuzu paylaşınız.

