Maden Suyu Tüketimi ve Dünya Pazarı


Yemek sonrası hazımsızlık olunca  sudan önce hep maden suyunu hatırlarız.
Resim

Bu yazıyı aslında NPR haberini okuduktan sonra yazmaya karar verdim. Bu yazıda meyveli (şekerli ) maden suların tüketimi ve şeker miktarının azaltılmasıyla ilgili yararlı bir yazı.

Evet son yıllarda meyve suları , gazsız içecekler bile “0” şeker sloganlarıyla pazarda hacimlerini arttırmak istiyorlar.Çünkü şeker de diğer kötü alışkınlar gibi sağlığa düşman .

Yaz aylarında sıvı tüketimine oldukça yararı olan maden suyunun tüketilmesinin birçok yararı olduğu devamlı haberlerde iletilmektedir.

Peki ağır yemek sonrası hazmetmenin tek yolu olduğunu düşündüğümüz Türkiye bu konuda yanılıyor mu?

Hep kendimize yakın hissettiğimiz , örnek aldığımız Avrupa ile kendimizi kıyaslayalım

Avrupa’da kişi başına yılda 150 litre maden suyu tüketirken bu oran Türkiye’de 3 litrenin altında. Ülkemiz aslında Avrupa’nın doğal mineralli sular açısından en zengin coğrafyasına sahip ancak, yıllık 65 milyon litre olan bu kaynağın sadece % 1 ‘i şişeleniyor, yüzde %99 ‘u boşa akıyor. Süt ve süt ürünleri tüketiminde de Avrupa ile aramızda benzer oranlar olduğu için, neticede ulusal beslenme kültürü ile bağlantılı ilginç tablolar ortaya çıkıyor. Örneğin bu beslenme kültürü sayesinde Avrupalı kemik erimesi gibi hastalıkları nadiren duyarken Türkiye’de belirli yaş ve cinsiyet gruplarında kemik erimesi oranları % 30’larda yaşanıyor. Bunun en önemli nedeni, yaşam boyunca düzenli olarak tüketilen süt ve doğal suların miktarlarındaki, bu yol ile alınan doğal kalsiyum takviyesindeki büyük farklılık.

 

Resim

Peki bilmediğimiz en can alıcı soru :

Günde ne kadar maden suyu tüketilmeli?

Amerikan Obezite Birliği sağlıklı bireyler için maden suyu tüketimini 600 ml. olarak belirlemiştir. Ülkemizde tuz tüketimi genellikle yüksektir. Aşırı tuz alımı, yüksek tansiyon, börek hastalıkları ve mide ülseri gibi hastalıklara zemin hazırlamaktadır. Ayrıca fazla sodyum alımı idrarla kalsiyum atımını hızlandırdığı için kemik erimesi sorunu için risk faktörü oluşturur. Maden suları yüksek sodyum içerdikleri için aşırı miktarda tüketilmemelidir. Maden suyu seçimi yapılırken de düşük sodyum, yüksek magnezyum ve kalsiyum içerikli olanlar tercih edilmeli. Sağlıklı insanlar günde iki şişe içebilir. Kalp, böbrek ve hipertansiyon hastaları ise uzak durmalıdır.

Bu arada Türkiye ve Avrupa’daki maden suyu içeriğinin aynı olmadığını daha önce okumuş,şaşırmıştım. Ekohaber’de  ise etraflıca pazardaki tüketim paylaşılmış .

İlgililer için Masuder ( Maden Suyu Üreticileri Derneği) sitesindeki içeriklere bir göz atmanızı öneririm.

 

Reklamlar

Çözümünüzü veya yorumunuzu paylaşınız.

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s