Şekerlemeler kaç dakika olmalı ?


Şekerleme yapmak, çoğunlukla, tembellikle, hırs eksikliğiyle özdeşleştirilip sadece çocuklara, yaşlılara ve hastalara özgü bir eylem sanılmıştır. Oysa unutmamak gerekir ki tarihe geçmiş pek çok ünlü aynı zamanda günlük şekerlemelerini ihmal etmemekle de ünlüdür. Örneğin Albert Einstein, Leonardo da Vinci ve John F. Kennedy , Winston Churchill, Napoleon Bonaparte bu ünlüler arasında sayılabilir.

Ulusal Uyku Vakfı (International Sleep Foundation) şekerleme türlerini detaylandırıp yararlarını da özenle anlatmış.Uyku ile merak ettikleriniz varsa siteye girip etraflıca bakmanızı öneririm.Haccettepe üniversitesindeki bir arkadaşımız da özet bir sunum hazırlamış.

Şekerlemeyi aslında bilgisayarda yeniden başlatarak performansı yenilemekle aynı düşünebiliriz. 

%85 ‘ten fazla memelinin şekerleme yaptığını biliyor muydunuz? Açıkçası bugüne kadar hayvanların şekerleme gibi keyfi bir uyku kestirmesini yapacağını bilmezdim.

Daha önce okuduğum bilim kitaplarında Einstein’ın günde en az 1 kere şekerleme yaptığını okumuştum. Hatta birazdan anlatacağım şekerleme sürelerine de uyduğunu okumuştum , şimdi daha iyi anlıyorum. Öğle aralarında en sevdiği kalemi ele alıp , şekerleme yapıp kalem düştüğü anda kalkarmış. O yıllarda bu şekerleme süresinin en ideal zamanı bilinmemesi bu hikayeyi daha da ilginç hale getiriyor.

Aynı zamandan Napolyon’un at üstünde şekerleme yaptığı , Edison’un çalışma masası üzerine uzanıp uyuduğunu okumuştum.

Peki şekerleme uyku süreleri ne kadar olmalı ?

Resim

 

Yukarıdaki tabloya 5-10 dakika iyileştirici şekerlemeleri de eklememiz lazım.En ideal şekerleme süresinin 10-20 dakika olduğu tespit  edilmiş , birkaç araştırma da yapılmış. 

 

30 dakika olan şekerleme sürelerinin şekerleme sonrası yorgunluk sağladığı yorgunluk, geçici sersemlik sağladığı bazı araştırmlarda görülmüş.

Bazı araştırmalara göre bu tür uzun süreli şekerlemelerin gece yapılan uykulara eş değer olarak görüldüğü biliniyor. 60 dakika şekerleme yapanların yüz ve isim hatırlamada iyi bir gelişime sağlandığı da görülmüş. 

90 dakika ve sonrası için uyku süreci ile aynı olduğu,REM dönemine girildiği ve rüya görüldüğü gözlemlenmiştir. 

Aslında eğer rüya görüyorsanız bu uyku daha çok şekerleme değil , REM uykusudur.

Bu kadar bilgiden sonra hafta içi firmalarında bu tür imkanı nasıl bulacağını düşündüğünüzden eminim.. Bu konuda da kısa bir araştırma yaptım.Birçok firmada bu odalar mevcut , bu linkte 10 ünlü firma bulabilirsiniz.Başlıcaları ; Google , British Airways , Nike…

Ayrıca bu odalarla ilgili bir video haber de sunulmuş. 

Bazı firmalardan örnekler :

Resim

 

                                                                                  Uyuma Odaları : 

 

Resim

Japonya’da bir firmanın caddesi :

Resim

Firma böyle bir oda sağlamazsa ne yapacağız ? 

Sağlıkla ilgili bu adresteki  öneriye göre de Türk milleti servis/trafik kargaşası nedeniyle şekerlemeler şart.

Şekerlemeleri firmalarda nerede yapacağımızı da önermiş , oldukça keyifli bir şekilde okudum.

Hoşuma giden , şekerlemenin ne kadar tatlı bir şey olduğunu gösteren birkaç fotoğraf :

 

Resim

 

Resim

 

 

Reklamlar

Ufacık Zeka Oyunları _ 2014 _ Mayıs


Soru talep eden “Oyun Merdiveni” izleyicileri için bir soru :

 

C + A : 10

M + K : 20

F + A + H : 50

B + M + E : 100

Y + E : ?

 

Cevaplarınızı buraya yazacağınız gibi oyunmerdiveni@gmail.com adresine de yazabilirsiniz.

 

 

Saatler Neden 10:10 Geçer?


Bugüne kadar dikkat etmemiş , dikkat edip merak etmemiş olanlar için ilginç bir konu olsa gerek. Yıllar önce bir haberde atom bombasının atıldığı zaman , bazı liderlerin ölüm tarihleri gibi belirli bir bilgi kaynağına dayanmayan bilgileri okumuştum.

Resim

Aslında altında yatan gerçeği öğrenince , mantıkla geldikçe  daha da araştırmak istiyorsunuz.

Eğer analog bir saatte 10:10 geçince , üstteki reklamlarda görüldüğü gibi 12 rakamı altında marka ismi rahatlıkla görülebiliyor.

Fakat 09:15 , 08:20 gibi değişik kombinasyonlarda aynı sonucu veriyor. 

Bu noktada dediğim araştırma içerisine girince farklı , size mantıklı gelen sonuçlarla karşılaşıyorsunuz. 

Erkek çocuksanız , küçükken gol attığınızda kollarınızı kaldırıp sevinmişsinizdir. Koşuyu iyi bir sonuçla biitirdiyseniz , sınavınız çok iyi geçtiyse kollarınızı kaldırıp sevinmiş ya da 10:10 geçe şeklinde birbirinizle çakışmısınızdır .

 

Resim

Dünyanın en populer teknik direktörünün sevinme şekli ile alttaki saatin biçimsel açıdan karşılatırınca mantıklı geliyor.

Bilinçaltı mesaj gönderme , reklam sektöründe sık kullanılan bir yöntemdir. O nedenle saat alacakların , bu tür pozitif bir mesaj ile  saatin alınmasını kolaylaştırmaktadır. Saati alınca başarılı bir kişi olacağının içsel mesajı alan alıcılar , bu tür pazarlama teknikleri ile sık sık karşılaşmaktadırlar. 

 

Resim

 

 

 

 

Resim

Saatlere ilginiz varsa , bu linki okumanızı öneririm.

 

 

 

 

Maden Suyu Tüketimi ve Dünya Pazarı


Yemek sonrası hazımsızlık olunca  sudan önce hep maden suyunu hatırlarız.
Resim

Bu yazıyı aslında NPR haberini okuduktan sonra yazmaya karar verdim. Bu yazıda meyveli (şekerli ) maden suların tüketimi ve şeker miktarının azaltılmasıyla ilgili yararlı bir yazı.

Evet son yıllarda meyve suları , gazsız içecekler bile “0” şeker sloganlarıyla pazarda hacimlerini arttırmak istiyorlar.Çünkü şeker de diğer kötü alışkınlar gibi sağlığa düşman .

Yaz aylarında sıvı tüketimine oldukça yararı olan maden suyunun tüketilmesinin birçok yararı olduğu devamlı haberlerde iletilmektedir.

Peki ağır yemek sonrası hazmetmenin tek yolu olduğunu düşündüğümüz Türkiye bu konuda yanılıyor mu?

Hep kendimize yakın hissettiğimiz , örnek aldığımız Avrupa ile kendimizi kıyaslayalım

Avrupa’da kişi başına yılda 150 litre maden suyu tüketirken bu oran Türkiye’de 3 litrenin altında. Ülkemiz aslında Avrupa’nın doğal mineralli sular açısından en zengin coğrafyasına sahip ancak, yıllık 65 milyon litre olan bu kaynağın sadece % 1 ‘i şişeleniyor, yüzde %99 ‘u boşa akıyor. Süt ve süt ürünleri tüketiminde de Avrupa ile aramızda benzer oranlar olduğu için, neticede ulusal beslenme kültürü ile bağlantılı ilginç tablolar ortaya çıkıyor. Örneğin bu beslenme kültürü sayesinde Avrupalı kemik erimesi gibi hastalıkları nadiren duyarken Türkiye’de belirli yaş ve cinsiyet gruplarında kemik erimesi oranları % 30’larda yaşanıyor. Bunun en önemli nedeni, yaşam boyunca düzenli olarak tüketilen süt ve doğal suların miktarlarındaki, bu yol ile alınan doğal kalsiyum takviyesindeki büyük farklılık.

 

Resim

Peki bilmediğimiz en can alıcı soru :

Günde ne kadar maden suyu tüketilmeli?

Amerikan Obezite Birliği sağlıklı bireyler için maden suyu tüketimini 600 ml. olarak belirlemiştir. Ülkemizde tuz tüketimi genellikle yüksektir. Aşırı tuz alımı, yüksek tansiyon, börek hastalıkları ve mide ülseri gibi hastalıklara zemin hazırlamaktadır. Ayrıca fazla sodyum alımı idrarla kalsiyum atımını hızlandırdığı için kemik erimesi sorunu için risk faktörü oluşturur. Maden suları yüksek sodyum içerdikleri için aşırı miktarda tüketilmemelidir. Maden suyu seçimi yapılırken de düşük sodyum, yüksek magnezyum ve kalsiyum içerikli olanlar tercih edilmeli. Sağlıklı insanlar günde iki şişe içebilir. Kalp, böbrek ve hipertansiyon hastaları ise uzak durmalıdır.

Bu arada Türkiye ve Avrupa’daki maden suyu içeriğinin aynı olmadığını daha önce okumuş,şaşırmıştım. Ekohaber’de  ise etraflıca pazardaki tüketim paylaşılmış .

İlgililer için Masuder ( Maden Suyu Üreticileri Derneği) sitesindeki içeriklere bir göz atmanızı öneririm.